קרב מגע שיטת לחימה ישראלית

קרב מגע שיטת לחימה ישראלית

קרב מגע הוא שיטת לחימה המבוססות על מציאות יום יומית במרחב הציבורי. זוהי תפיסת עולם ששמה דגש על לימוד ופיתוח הגנה עצמית תוך זמן קצר ושימוש בטכניקות מהירות ויעילות. להבדיל מקרבות "בזירה" קרב מגע  היא "לוחמת רחוב" הנותנת מענה למצבים שיכולים להתרחש ב"רחוב" כשהאדם מותקף על ידי גורמים שרוצים להזיק לו או מאיימים עליו. קרב מגע היא שיטת לוחמה ישראלית שפותחה בצה"ל כאמנות לחימה צבאית למטרות לחימה והגנה עצמית בקרב פנים אל פנים. מקור השיטה  באימי שדאור ליכטנפלד מומחה ואלוף בהיאבקות ובאגרוף שלימד את בני קהילתו היהודים בהונגריה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, להגן על עצמם. אמי התגייס לצה"ל ותחת הנהגתו התפתח הקרב מגע  לשיטת לחימה ישראלית יעילה ופשוטה שהפכה לפופולרית מאוד כדרך להגנה עצמית.

 

בימינו, כאשר אנשים בוגרים וגם ילדים חשים מאוימים במרחב הציבורי, לרבות במקומות שבהם הם אמורים להיות בטוחים ומוגנים, רכישת מיומנות להגנה עצמית היא לא רק חיונית וחשובה אלא הכרחית ונדרשת. נדמה כי כיום זו חובתם של הורים לדואג להקניית מיומנות בסיסיות של הגנה עצמית לילדיהם. רכישת הטכניקה והמיומנות של קרב מגע מקנה לילד את היכולת  להגן על עצמו ולסכל ניסיונות פגיעה בו גם בחצר בית הספר על ידי בני גילו ותלמידים גדולים יותר וגם ברחוב על ידי זרים. לימוד הקרב מגע יאפשר לילד ולילדה להדוף ולהרחיק את המתנכלים להם אם מדובר בזרים או במבוגר קרוב וכל זאת בשימוש איברי הגוף בלבד. קרב מגע שיטת הלחימה הישראלית  תשפר לא רק הביטחון העצמי והקיומי של הילדים אלא גם הדימוי העצמי שלהם ותחושת הערך.

 

קרב מגע זוהי שיטת לחימה ישראלית מסודרת ומובנית להגנה עצמית. זו ייעודה של השיטה וזו תכליתה. הגנה עצמית אקטיבית, עם אלמנטים התקפיים, המתבצעת רק במצבים שלא מאפשרים להתרחק או לנתק מגע ועימות פיזי. מטרת לימוד קרב מגע לילדים ולילדות היא לתת להם כלים להגן על עצמם ועל זולתם. זו השיטה היעילה והמהירה ביותר ללמוד הגנה עצמית והתמודדת עם מצבים אלימים בזמן אמת. ניתן ללמוד קרב מגע בכל גיל. התלמידים מתנסים בשימוש בידיהם, בראשם, ברגליהם ולמעשה בכל איברי הגוף הזמינים להגנה עצמית. בחוג הילדים לומדים שיטות וטכניקות התורמים להגמשת הגוף וחיזוקו. הרחבת טווח התנועות של האיברים שכלול תגובות בסיסיות ואינסטינקטיביות של הגוף במצבים שבו הוא מאוים. הקניית חוסן גופני ונפשי שביכולתם לשדרג את יכולת העמידה במצבים שונים.

 

בחוגי קרב המגע מלמדים את הילדים משמעת וריסון עצמי. נימוסים והליכות ומתן כבוד לזולת. מאחר וקרב המגע היא שיטת לחימה ישראלית מושם בחוגי קרב המגע דגש נרחב ועמוק על ערכי הציונות ואהבת הארץ. בשעורי קרב המגע מחנכים את התלמידים להימנע מעימותים ככל האפשר, להתעמת רק מתוך חוסר ברירה ולהשתמש בכח רק כמוצא אחרון.

בזכות תכונות אלו הפכה השיטה לפופולרית מאוד כדרך להגנה עצמית והיא זוכה לעניין  בקרב ילדים בני נוער, נשים, קשישים בארץ ובעולם.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: